خاطرات کاغذی

101 سگ خالدار

خاطرات کاغذی

ببینید | عنکبوت های آبی

دو تا عنکبوت آبی بودند که در حاشیه آبگیر روزگار می گذراندند . سه تا حلزون بانمک و یک کفش‌ دوزک هم در همسایگی این دو تا عنکبوت که نسبت عموزادگی داشتند، زندگی می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۰۳۹۵۴
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 32

یکی از جذابیت‌های تصویری کارتون عنکبوت‌ های آبی که مشخصه زندگی آنها شده بود، همان حبابی بود که عنکبوت‌ها بر آن سوار می‌شدند و به کمک این حباب ، می‌توانستند به عمق آبگیر بروند.

نکته دیگر، به پرواز درآمدن آنها در سطح آبگیر، به کمک تارهایشان بود . محل زندگی‌شان هم معمولا روی برگ گل‌های نیلوفر بود که روی آب شناور بودند. یکی از قسمت‌های بامزه کارتون ، ماجرای سرماخوردگی یکی از عموزاده‌ها بود، آن یکی سریع با تارش برای او شالگردن بافت و... این کارتون که به ‌نظر می‌رسید برای مخاطبان خردسال است، طی دهه ۶۰ بعد ازظهرها از شبکه دو سیما پخش می‌شد.

کارتون عنکبوت آبی، (مجاری: Vízipók-csodapók) یک مجموعهٔ کارتونی مجارستانی بود که سال ۱۹۷۸ میلادی به کارگردانی مشترک «سابولچ سابو»، «هائویی یوزف» و چابا سابو سومباتی ساخته شد.

این انیمیشن محصول «پانونیا فیلم‌ استودیو»، بزرگترین استودیوی ساخت کارتون و انیمیشن در کشور مجارستان بود و پخش آن تا سال ۱۹۸۸ میلادی ادامه داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها